current-image

  • О Регулатору
    • Савет
    • Организациона структура
    • Међународна сарадња
    • Планови рада
    • Финансијски извештаји
    • Финансијски план
    • Извештаји о раду
    • Информатор
    • Руководство
    • Статут
    • Корисни линкови
    • Често постављена питања
      • Општа питања
      • VAS услуге
      • Радиофреквенцијски (РФ) спектар
  • Електронске комуникације
    • Радиофреквенцијски спектар
      • Управљање спектром
      • Радио-комуникације
        • Дигитална телевизија DVB-T2
        • Уређаји кратког домета (SRD)
        • Приватне комуникационе мреже
        • Јавне комуникационе мреже
        • Радиодетерминацијска служба
        • Аматерска радио-служба
          • Радиоаматерска лиценца
          • Дозвола за радиоаматерску станицу
          • CEPT и HAREC
          • Страни држављани
        • Сателитске радио-комуникације
          • Фиксне сателитске везе
          • Мобилне сателитске везе
          • SNG
        • Фиксне радио-комуникације
        • Радио-станице на локомотиви
        • Радио-станице на ваздухоплову
        • Радио-станице на броду и другом пловилу
        • Аналогни радио FM
        • Дигитални радио T-DAB+
        • Oпрема за производњу програма и организацију специјалних догађаја
          • PMSE
          • PMR
        • Радио-станице у јавној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице у приватној мобилној комуникационој мрежи
        • Радио-станице у мобилној комуникационој мрежи
      • Евидентирање коришћења радиофреквенцијског спектра
      • База података о коришћењу радиофреквенцијског спектра
      • Коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра за посебне намене
        • Коришћење радиофреквенцијског спектра по режиму општег овлашћења
        • Дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
      • Контрола радиофреквенцијског спектра
        • Галерија слика
          • Даљински управљане контролно-мерне станице
          • Компактне даљински управљане мерне станице
          • Контролно-мерни центри
          • Мерна возила
          • Сензорске станице
          • Преносна опрема
      • Технички преглед радио-станица
      • Пријава сметњи
      • Упутства и обрасци
        • Упутства и обрасци за дозволе за коришћење радиофреквенцијског спектра
        • Техничко упутство о поступању приликом издавања појединачне дозволе за коришћење радио-фреквенција за VHF FM радио-дифузне станице и коришћење система радио података – RDS
        • Упутства за израду пројектне документације
        • Листа ангажованих лица
        • Упутства за технички преглед радио-станица
        • Обрасци и упутство за подношење пријава за евидентирање радио-станицe у радиофреквенцијским опсезима који се користе по режиму општег овлашћења
    • Мреже и услуге
      • За кориснике
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга
        • Отворени приступ интернету
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа
        • Алати за кориснике
        • Роминг
        • Универзални сервис
        • Пренос броја
        • Нумерација
        • Контрола квалитета услуга
      • За операторе и пружаоце услуга
        • Годишње накнаде
          • Накнаде за обављање делатности електронских комуникација
          • Накнаде за коришћење нумерације
        • Безбедност и интегритет јавних комуникационих мрежа и услуга за операторе
        • Отворени приступ интернету пружалаца услуга
        • Географски преглед распрострањености широкопојасних мрежа за операторе
        • Универзални сервис за пружаоце услуга
        • Пренос броја за пружаоце услуга
        • Инфраструктура за заједничко коришћење
        • Нумерација за пружаоце услуга
        • Стручни надзор оператора и пружаоца услуга
        • Kонтрола квалитета услуга оператора и пружаоца услуга
        • Упутства, обрасци и извештаји
          • Захтев за издавање нумерације
          • Годишњи извештаји о параметрирма квалитета
          • Извештаји које достављају оператори и пружаоци услуга
          • Упитници са листом индикатора
            • Годишњи извештаји - технички део
            • Годишњи извештаји - финансијски део
          • Квартални извештаји
          • Упутство за међународно повезивање
          • Обавештење о обављању делатности електронских комуникација
      • Радио-опрема
    • Тржиште
      • Годишњи прегледи тржишта
      • WACC студије - Електронске комуникације
      • Мишљења ревизора
      • Регулација цена везаних услуга
      • Стандардне понуде
      • Анализе тржишта
        • Велепродајно тржиште терминације позива у фиксној мрежи
        • Велепродајно тржиште терминације позива у мобилној мрежи
        • Велепродајно тржиште локалног приступа елементима мреже
        • Велепродајно тржиште средишњег приступа
        • Одлуке о одређивању релевантних тржишта и закључци о усвајању извештаја
        • Остала тржишта
          • Велепродајно тржиште висококвалитетног приступа
          • Велепродајно тржиште оригинације позива у фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште приступа фиксној мрежи
          • Малопродајно тржиште дистрибуције медијских садржаја
          • Малопродајно тржиште јавно доступне фиксне телефонске услуге
      • Квартални прегледи тржишта
    • Регулатива - Електронске комуникације
      • Координациони споразуми
      • Закони - Електронске комуникације
      • План намене и планови расподеле
      • План нумерације
      • Tехнички услови
        • Обавештење о промени/престанку обављања делатности електронских комуникација
      • Остала општа акта
      • Подзаконски акти - Електронске комуникације
      • Стратегије, студије и смернице
  • Информациона безбедност
    • Закони - Информациона безбедност
    • Подзаконски акти - Информациона безбедност
    • Стратегије, студије и смернице из области информационе безбедности
  • Поштанске услуге
    • Регулатива
      • Подзаконски акти
      • Међународна акта
      • Закон о поштанским услугама
      • Стратегије - поштанске услуге
    • Регистар - поштанске услуге
    • Општи услови и Ценовници за обављање поштанских услуга
      • Ценовници за обављање поштанских услуга
      • Општи услови за обављање поштанских услуга
    • За кориснике поштанских услуга
      • Цене услуга поштанских оператера
      • Приговори корисника поштанских услуга
    • Универзална поштанска услуга
      • WACC студије
      • Регулаторни извештаји
      • Резултати независног мерења нерегистрованих писмоносних пошиљака
    • Тржиште поштанских услуга
      • Студије и истраживања
      • Квартални подаци – поштанске услуге
      • Годишњи преглед тржишта
    • Честа питања и одговори
    • Зa поштанске операторе
      • Подношење извештаја
      • Накнаде за обављање поштанских услуга
      • Издавање дозвола за обављање поштанских услуга и обрасци
      • Обрасци за достављање статистичких података оператора
  • Контакт
  • Корисни линкови
  • Приговори на рад оператора
  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт
  • Приговори на рад оператора
  • Регистар

Претрага

Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Рател / Новости / Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Новости

  • О Регулатору
  • Новости
  • Контакт

18.11.2012.

Саопштење BEREC-а о независности регулаторних тела

Телo европских регулатора за електронске комуникације (Body of European Regulators for Electronic Communications – BEREC) забринутo је због утицаја одређених националних законодавних иницијатива на ефикасност регулаторног тела за област електронских комуникација у обављању регулаторних функција и, самим тим, на његову независност.

Према европском праву, земље чланице су дужне да обезбеде да задатке додељене националним регулаторним телима обављају компетентна тела, као и да национална регулаторна тела располажу одговарајућим ресурсима, како финансијским тако и људским, за обављање поменутих задатака. Осим тога, земље чланице су дужне да гарантују независност националних регулаторних телатако што ће обезбедити да регулатор буде правно и функционално независан од учесника на тржишту. 2009. године, европски законодавац је чак ојачао овај структурни услов увођењем додатних инструмената, да би се обезбедила независност националних регулаторних тела како од учесника на тржишту, тако и од свих националних институција, тиме показавши да је овај прерогатив од суштинског значаја у обезбеђивању ефикасне примене регулаторног оквира. Иако регулаторни оквир признаје легитимитет назора активности националних регулаторних тела у складу са националним уставним правом, члан 3.3а Оквирне директиве изричито забрањује да национална регулаторна тела траже или примају инструкције у вези са својим регулаторним задацима од неког другог тела.

BEREC стога са великом забринутошћу уочава да се у неким државама чланицама јављају иницијативе чији би резултат био одузимање надлежности националним регулаторним телима у једном делу регулаторних задатака који постају директне функције Владе.

Овај забрињавајући тренд, у супротности са словом и духом директива које се односе на овај сектор, угрожава резултате које су независни регулатори, применом актуелног институционалног оквира, постигли на пољу унапређења конкуренције и заштите корисника на тржиштима електронских комуникација.

Свакако, одузимање и урушавање секторских надлежности националних регулаторних тела, као и задирање у исте, неминовно би умањило способност регулатора да адекватно реагују на проблеме у вези са конкуренцијом који се јаве на регулисаним тржиштима, тиме угрожавајући инвестиције у овом сектору, као и интерес европских грађана. Ово би угрозило резултате које су национална регулаторна тела остварила, било самостално, било заједнички кроз BEREC, у сфери хармонизованепримене регулаторног оквира, доприносећи јачању унутрашњег тржишта.

Као што је горе наведено, регулаторни оквир изричито препознаје као суштински услов за гарантовање независности националних регулаторних тела постојање адекватних финансијских и људских ресурса, који треба да омогуће обављање послова додељених на основу Оквира. Европски законодавац је, и те како, увидео да се независно регулисање може гарантовати само ако национална регулаторна тела располажу адекватним инструментима за рад.

BEREC верује да оперативна, организациона и буџетска аутономија националних регулаторних тела, укључујући и способност да ангажују и задрже квалификовано особље ради обављања сложених, техничких и осетљивих задатака који су им додељени, апсолутно мора бити очувана. BEREC такође увиђа да државе чланице, у светлу тренутних економских услова, морају да примене одређене мере на државну управу, те да национална регулаторна тела, као носиоци јавних овлашћења, не треба да буду изузети. Међутим, фискалне и организационе мере треба да обезбеде да способност независних регулаторних тела да ефикасно регулишу тржиште електронских комуникација, у складу са циљевима загарантованим регулаторним оквиром, не буде умањена.

BEREC позива Европску комисију да настави активно да прати развој догађаја и да предузме одлучне мере, ако се јави забринутост у вези са слабљењем институционалних инструмената за правилну примену регулаторно оквира. Комисија, нарочито, треба да спречи све мере на националном нивоу, које би, очигледно супротно циљевима дефинисаним у секторским директивама, могле да угрозе способност независног регулаторног тела да ефикасно обавља своје регулаторне дужности. Овакво уплитање у ефикасно обављање задатака, урушавањем овлашћења, надлежности или ресурса, угрожава ефикасно функционисање националних тржишта и, самим тим, јединственог тржишта.

Оригинални текст саопштења

Подели:

Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге

ПИБ: 103986571 | Матични број: 17606590

Палмотићева 2 11103 Београд, ПАК 106306, Република Србија

Локација на мапи града
phone

0800/800-999

email

ratel@ratel.rs

fax

011/3232-537

linkedin facebook youtube instagram
Правно обавештење Политика приватности

© 2025 РАТЕЛ | Сва права задржана

Сајт www.ratel.rs користи само нужне колачиће. Више о колачићима прочитајте овде.